Vivaldi Travel
Négy évszakban utazunk

1065 Budapest, Révay u. 14.
Nyitva: Hétfő/Szerda: 9-18:30 h
Kedd/Csütörtök/Péntek: 9-17 h
Szombat: 9-13 h

Most nyitva

Ínyenc- és barlang túra Szlovákiában: cseppkőcsodák és a liptói havasok

Ajánlatkérés
Programleírás
Információk

Részletes programajánlat

Árakról, programköltségekről, biztosításról
turafokozat

Indulás 06.00 órakor Budapestről. Folyamatos utazás Szlovákiába, útközben egy technikai megállással. Délelőtt érkezünk meg a Szlovákia leglátogatottabb cseppkőbarlangját rejtő Deményfalvi-völgyben található Szabadság-barlanghoz. A parkolóból mintegy 20 perces gyalogtúrával érjük el a barlang bejáratát (400 méter, 67 méter szintkülönbség). A cseppkövekkel gazdagon díszített Deményfalvi Szabadság-barlang járataiban és termeiben csodálatos cseppkőképződményekben gyönyörködhetünk, túránk érinti a legszebb és legnagyobb látogatható termeket, így eljutunk a Nagy-terembe, a Rózsa-terembe és a Király-galériába. A földalatti járatokban hófehér lágy cseppkőkérgeket, különleges tavi cseppkőkérgeket és szivacsképződményeket láthatunk a több mint másfél órás túra során. A túra hossza 2 150 m, szintkülönbsége 86 m, 1 118 lépcsőfokkal. A látogatási időtartam kb. 100 perc. A barlang átlaghőmérséklete 6,1 - 7°C között van.

A barlangtúrát követően visszatérünk az autóbuszhoz, és elindulunk a Liptói-Tátra lábánál található Perbenye (Pribylina) községbe. Rövid utazás után részben önállóan, részben helyi vezető irányításával megtekintjük a település szélén található Liptói Falumúzeumot, amelyet a szentmáriai víztározó (Liptovská Mara) létrehozásakor elárasztott falvak legértékesebb építészeti emlékeiből hoztak létre. Szlovákia legfiatalabb falumúzeumának kiállítása a XIX-XX. század fordulója idején élő liptói lakosság lakáskultúráját mutatja be. A skanzen hűen tükrözi Liptó mindennapjait, a látogatók megismerhetik a liptói falvak egykori életét, a szegények kunyhóitól egészen a falu leggazdagabb polgárának házáig. A fából készült népi építészeti emlékek mellett a skanzen legszebb látnivalója az elöntött terület két legértékesebb épülete a XIV. századi eredetű gótikus-reneszánsz párisházai (Parížovce) kastély, valamint a védőfallal körülvett, fehérre meszelt korai gótikus Szent Mária templom hű mása. A falumúzeum saját állatparkkal is rendelkezik, elsősorban háziállat- és baromfitartással foglalkozik, a kicsik nagy örömére állatsimogató is van.

A falumúzeum megtekintése után ismét buszra szállunk, és egy szintén rövid utazás után érkezünk meg a Rózsahegy közelében található eredetei liptói sajtkészítő mintagazdaságba. A liptói túró és sajt hazájában lehetőség lesz megkóstolni és megvásárolni a kitűnő liptói sajtokat és túrókat, melyhez a helyi pékségben frissen sütött kenyeret és finom péksüteményeket vásárolhatunk, illetve a kolibához tartozó étteremben fakultatív ebéd keretében kóstolhatjuk meg a helyi finomságokat. Késő délután hazaindulás, szintén egy technikai megállással, érkezés Budapestre az esti órákban.

Hogyan készüljünk a látogatásra:
A barlang bejárata egy rövid, közepesen nehéz emelkedőt leküzdve érhető el, amely azonban normál kondícióval teljesíthető. A barlangba lépés előtt ajánlatos megpihenni, hogy a szervezet zökkenőmentesen tudjon alkalmazkodni a barlangi környezethez.

Öltözködésre vonatkozó információ:
Bár a túrák a nyári időpontokban indulnak, kérjük vegyék figyelembe, hogy a barlangban a hőmérséklet viszonylag alacsony, ezért meleg ruha feltétlenül szükséges, ahogyan a zárt, vízálló cipő, bakancs is elengedhetetlen.

A programváltoztatás jogát fenntartjuk.

Árakról, programköltségekről, biztosításról

Rólunk írták

Ínyenc-és barlangtúra Szlovákiában - 2017. április 1.

Kedves Vivaldi csapat!

A hétvégén vettem részt Ínyenc barlangtúrájukon az alacsony Tátra bűvöletében. Ez a harmadik kirándulás, első túra volt, amivel az Önök szervezésében vettem részt Nagyon jól éreztem magam ezen is, mint mindannyiszor!
A barlang látványos cseppkövei még mindig a szemem előtt vannak! Hazajövetelemkor egyből azt figyeltem a katalógusból, hogy melyik túrájukra megyek legközelebb. Mert ilyen felkészült, csapat által szervezett útra élmény elmenni, és ezen felül még maradandó élményeket is szerzünk! (szerintem mindannyiunk nevében írtam)!

Maradok hű utasuk!

Tisztelettel:
H. Gábor

Ínyenc- és barlangtúra Szlovákiában 2016. április 17.

Kedves Vivaldisok!
Nagyon jól éreztük magunkat az április 17.-i Ínyenc- és barlangtúrán Szlovákiában!
Nem mondom, hogy nincs ma izomlázunk a barlangbéli lépcsőktől, de
a látvány mindenért kárpótolt minket.
Nagy Árpád profi vezetéséért külön köszönet! Látszik, hogy hivatásként űzi.
Izgatottan várjuk a következő túránkat Önökkel!
Üdvözlettel:
Sz. Krisztina és K. Ferenc

Ínyenc- és barlangtúra Szlovákiában 2015. augusztus 16.

Részt vettünk a z Ínyenc- és barlangtúrán Szlovákiában. Ez az út felejthetetlen volt, idegenvezetőnk Nagy Árpád óriási helyismerettel rendelkezik, csodaszép 2 barlangot jártunk be, ami után nagyon üdítő volt a liptói gazdaság „mesevilága". Köszönettel minden szervezőnek, munkatársnak és utastársnak E. Timi és K Hanna.